Boyun Ağrısına Ne İyi Gelir?
27 Haziran 2024

Boyun Ağrısına Ne İyi Gelir?


Boyun ağrısı, özellikle masa başında çalışan bireylerde sıkça görülen bir rahatsızlıktır. Gün içerisinde sürekli boyun ağrısından şikayet edenler olduğu gibi, bazı kişiler de başlarını hareket ettirdiklerinde ağrı hissettiklerini belirtmektedirler. Orta yaş ve üzeri bireylerde boyun ağrısının daha sık görüldüğü bilinmektedir. Basit gibi görünen ve tedavi edilmeyen boyun ağrıları, ilerleyen zamanlarda ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir. Boynunuzda ağrı hissettiğiniz andan itibaren çeşitli önlemler almanız gerekmektedir.

Boyun Ağrısı İçin Alınabilecek Önlemler

Örneğin, ortopedik bir yastık kullanmak, kas gevşetici jeller ve yumuşatıcı organik yağlarla masaj yapmak, çeşitli egzersizlerle boyun ağrısını tedavi etmek veya ilerlemesini önlemek mümkündür. Boyun tutulması, yoğun stres ve üşütme de boyun ağrısına sebep olabilir. Bu gibi durumlardan korunmak da son derece önemlidir.

Boyun Ağrısını Hafifletmek İçin Yapılabilecekler

Çalışıyoruz veya evde iş yapıyoruz. Birden boynumuza bir ağrı girdi ve işimizi yapamıyoruz. Bu gibi durumlarda mümkünse ışığı loş olan veya hiç ışık olmayan bir ortamda bir müddet dinlenmeye geçmeliyiz. Yanımızda yardım isteyebileceğimiz bir kişi varsa boynumuza hafif hareketlerle boyun kaslarımızı ovdurabiliriz. Boyun ağrısı sık çeken bir kişi isek mutlaka yanımızda kas gevşetici jeller bulundurabiliriz. Bunların dışında doktorumuzun daha önce önermiş olduğu bir ağrı kesici veya hafif kas gevşetici ilaçlar kullanabiliriz.

Boyun ağrılarımız ağrı kesici ve uyguladığımız bu yöntemlerle geçmiyor ise mutlaka uzman bir doktora başvurmamız gerekir. Doktorun teşhisi üzerine boyun düzleşmesi veya kaslarda aşırı gerginlik varsa masaj tedavisi, fizik tedavisi veya nöral terapi gibi yöntemlerle rahatlatılabilir. Ayrıca suda yapabileceğimiz kol hareketleri veya sırt üstü yüzme de boyun ağrısına olumlu yönde etkileyebilir. Kaplıca tedavisi ve boyun bölgesini sürekli sıcak tutmak da fayda sağlar. Bazı durumlarda boyun ağrısı boyun fıtığına kadar ilerlemiş olabilir ve bazı boyun fıtıklarında kol hareketlerini engelleme, baş hareketlerinde zorlanma gibi durumlar görülebilir. Bu gibi durumlarda ameliyat söz konusu olabilir.

Boyun Ağrısını Egzersizlerle Tedavi Etmek

Boyun ağrısı hemen hemen herkesin şikayetçi olduğu bir durumdur. Boyun hassas bir bölgedir. Biz başımızı sağa sola, öne arkaya çevirirken en az çalışan kas boynumuzun arkasında bulunan kastır. Bunu güçlendirmek için yer çekimine karşı ciddi direnç gösterdiğimiz yer hareketleri, boyun ağrılarına iyi gelecek egzersizlerdendir.

Boyun Ağrısına İyi Gelecek Rahatlatıcı Egzersiz Hareketleri

  • Birinci Hareket: Öncelikle yere yüz üstü uzanıyoruz ve sağ kulağımızın üstüne gelecek şekilde başımızı yere koyuyoruz. Bu şekilde başımızı yukarı kaldırmaya çalışırken elimizle de başımıza baskı uyguluyoruz. Başımızı serbest bırakıp rahatlattıktan sonra sol kulak üzerinde aynı hareketi tekrarlıyoruz.
  • İkinci Hareket: Aynı şekilde yüz üstü yatıp ellerimizi başımızın altında bağlayıp nefes alıp alnımızı elimizin üstüne koyuyoruz. Nefes verirken başımızla ellerimizin üstüne baskı uyguluyoruz. Bu şekilde başımızın arkasındaki boyun kasının nasıl çalıştığını fark edeceksiniz. Bu hareketi birkaç defa tekrarlayıp dinlendikten sonra bir on defa daha tekrarlıyoruz.
  • Üçüncü Hareket: Yüz üstü uzanıp alnımızı yere koyup ellerimizi başımızın ardından bağlıyoruz. Başımızı arkaya doğru kaldırmaya çalışırken ellerimizle de başımıza baskı yapmaya çalışıyoruz. Kürek ve boyun kaslarınızın çalıştığını göreceksiniz.
  • Dördüncü Hareket: Ayakta durup kollarımızı kaldırıp ellerimizi havada birleştiriyoruz. Başımızı önce nefes alıp önce sağ dirseğimize bakarak nefes veriyoruz ardından sol dirseğimize bakıyoruz. Ortada tekrar nefes alıp aynı hareketi tekrarlıyoruz. Bu esnetme ve kuvvetlendirme hareketi boyun ağrısı için önemli bir harekettir.
  • Beşinci Hareket: Aynı şekilde ellerimiz yukarıda başımızı geriye doğru iyice yaslıyoruz. Ardından başımızla daire çiziyoruz. Bu hareketleri her birini üç ile beş defa tekrarlayabilirsiniz. Bu ve bu gibi hareketleri evde kendinizi fazla yormadan düzenli olarak tekrarladığınız takdirde boyun ağrılarınızda azalma veya tamamen yok olma görülecektir.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni