Gebelikte Bel Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi
20 Haziran 2024

Gebelikte Bel Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Gebelikte bel ağrısı, gebelik sürecinde yaygın olarak karşılaşılan sorunlardan biridir. Gebelik dönemi, çeşitli şikayetlerin yaşandığı bir dönemdir. Gebelik hormonları ve ağırlık merkezinin değişmesi, birçok şikayete yol açabilir. Gebelikte bel ağrısı, çoğu gebenin gebeliğin başlangıcında, son aylarında veya tüm gebelik boyunca yaşadığı ortak sorunlardan biridir.

Gebelikte Bel Ağrısı Neden Olur?

Ani Hareketler: Gebeliğin ilk dönemlerinde meydana gelen bel ağrıları genellikle ani veya yanlış hareketlerden kaynaklanır. Ani hareket nedeniyle karın bölgesinde bulunan liflerde gerilme yaşanır ve beraberinde bel ağrısı meydana gelir.

Ağırlık Merkezi: Gebelik döneminde yaşanan kilo artışı, vücut genelinde ciddi değişikliklere yol açar. Bu değişiklikler vücudun ağırlık dengesini bozar. Ağırlık merkezinde yaşanan değişimler, bel ve sırt ağrısına yol açabilir.

Duruş Bozuklukları: Rahmin genişlemesi ve kilo artışı, gebelik döneminde kontrolsüz duruş bozukluğuna yol açabilir. Duruş bozukluğu, beraberinde bel ve sırt ağrısına yol açar. Bu gibi problemlere maruz kalmamak için gebelik döneminde duruş pozisyonuna dikkat edilmelidir.

Hormonal Değişim: Gebelik hormonlarında yaşanan değişimler nedeniyle bel ve eklemlerde gevşeme yaşanabilir. Bu gevşeme, bel ağrısına yol açar. Bu nedenle bel ağrısına maruz kalmamak için bel egzersizleri yapılabilir. Bel bölgesine uygun egzersizler, bel bölgesinin sıkılaşmasını sağlar.

Gebelikte Bel Ağrısı İçin Alınabilecek Önlemler Nelerdir?

  • Gebelik döneminde bel ağrısı yaşamamak adına ortopedik ve sert yapılı yatak kullanılmamalıdır. Özellikle sabahları yataktan kalkarken destek alınarak, ağır hareketlerle yataktan kalkılmalıdır.
  • Oturur pozisyondayken bel bölgesi bir yastık ile desteklenmelidir. Yine oturur pozisyondayken ayaklar bir sandalyeye uzatılmalıdır.
  • Çok uzun süre aynı pozisyonda kalmaktan kaçınılmalıdır.
  • Yatarken bacaklar arasına bir yastık ile destek konulmalıdır.
  • Gebelik döneminde kilo alımına dikkat edilmelidir.
  • Ağır yük kaldırmaktan kaçınılmalıdır. Yerden bir şey alırken veya eğilirken dizler bükülmelidir.
  • Ayakkabı seçimine dikkat edilmelidir. Ortopedik ve rahat ayakkabılar tercih edilmelidir. Topuklu ayakkabılara gebelik döneminde ara verilmelidir.
  • Yukarıdan bir eşya alınacaksa birinden yardım alınmalıdır.
  • Bel kaslarını gevşetecek ve vücudu rahatlatacak egzersizler, doktor tavsiyesi ile yapılabilir.

Gebelikte Bel Ağrısı İçin Hangi Egzersizler Yapılabilir?

Düz Bacak Kaldırma: Düz bir yere yatarak bacaklar teker teker yukarı doğru kaldırılır. Yavaşça aşağı indirilir ve hareket her bir bacak için 10 defa tekrarlanır.

Aktif Gövde Egzersizi: Sırt üstü yatılarak dizler bükülür. Kollar karında birleştirilir. Baş ile omuzlar ağır bir hareketle hafif yukarı kaldırılır ve yine ağır bir şekilde aşağı indirilir. Hareket 10 defa tekrarlanır.

Kalça Çalıştırma Hareketi: Sırt üstü yatılarak dizler kırılır, eller ensede kavuşturulur. Pozisyon korunarak bel ve kalça kasılır. Bel yavaşça yukarı doğru çekilir. Hareket 10 defa tekrarlanmalıdır.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni