Kulunç Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi
21 Haziran 2024

Kulunç Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Kulunç ağrısı, nedeni tam olarak bilinemeyen; kol, bacak ve gövdede oluşan ağrılara verilen isimdir. Birçok kişinin şikayet ettiği bu durum, çoğunlukla boyun ve sırt bölgesinde veya kasların bulunduğu çeşitli yerlerde meydana gelebilir.

Kulunç Ağrısının Nedenleri

  • Grip ve soğuk algınlığı gibi enfeksiyona neden olan durumlar
  • Ruhsal ve bedensel travmalar
  • Hormon bozuklukları
  • Uygunsuz yapılan bazı egzersizler
  • Oturma ve duruş bozuklukları
  • Uzun süre bilgisayar başında oturma gibi durumlar

Kulunç Ağrısının Kimlerde Görülür?

Genellikle orta yaşlı kişilerde sık rastlanır. Ancak sırt ve boyun kaslarını fazla ve dengesiz bir biçimde kullanan bireylerde, uzun süre bilgisayar kullanılması gereken mesleklerde çalışan kişilerde bu ağrılara rastlanabilir.

Kulunç Ağrısının Teşhisi

Kulunç ağrısı bir kas hastalığı olduğu için teşhis edilmesi oldukça kolaydır. Uzman doktorlar, hastanın şikayetlerini dinleyerek ve ağrıların nerelerde oluştuğunu öğrenmek için bazı noktalara baskı yaparak hastayı muayene eder ve hastalığın tanısını kolayca koyabilirler.

Kulunç Ağrısının Tedavisi

Kulunç ağrılarının tedavisi masaj tedavileri, egzersiz programları, enjeksiyon, fizik tedavi ve ilaç tedavisi gibi birçok yöntemle yapılabilmektedir. Ayrıca, kuru iğne tedavisi ile hastaya herhangi bir ilaç vermeden yalnızca iğne batırarak kasları gevşetip tedavi etmek mümkündür.

Kulunç Ağrılarına Evde Neler Yapılabilir?

  • Kulunç ağrılarından şikayet eden kişiler oturdukları koltuğu, yatacakları yatağı ve yastığı iyi ayarlamalıdır.
  • Buzun deri ile direkt temasını önlemek için buz poşetine buz koyarak ağrıyan noktaya uygulamak ağrıyı hafifletebilir.
  • Ağrıyan bölgeye sıcak torba koyulup ısıtıcı kremler kullanılabilir.
  • Bol bol spor ve yürüyüş yaparak, oturuş ve duruş pozisyonunu düzelterek ağrılar giderilebilir.
  • Kaslara aşırı yük bindirmeden ve zorlamadan germe egzersizleri yapmak kulunç ağrılarının azalmasına oldukça fayda sağlayacaktır.

Ekstra Bilgiler

Kulunç ağrılarının önlenmesi için ergonomik mobilyalar kullanmak, düzenli olarak germe ve esneme egzersizleri yapmak önemlidir. Ayrıca, stres yönetimi teknikleri ve sağlıklı beslenme de kas sağlığı açısından faydalıdır. Uzun süreli ve şiddetli ağrılar durumunda mutlaka bir sağlık profesyoneline başvurulmalıdır.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Boyun Ağrısına Ne İyi Gelir?

Boyun Ağrısına Ne İyi Gelir?

Haber Bülteni